17 06 2010
Верховною Радою України ухвалений в першому читанні Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України відносно дорожньо-транспортних подій і виплат страхового відшкодування".
Законопроект розроблений з метою розмежування повноважень по оформленню матеріалів дорожньо-транспортних подій між органами внутрішніх справ і страховиками. Для цього пропонується внести зміни до Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" і Кодексу України про адміністративні правопорушення в частині передачі страховикам повноважень оформлення матеріалів по дорожньо-транспортних подіях, в яких пошкоджені застраховані транспортні засоби, а також немає загиблих і травмованих. Одночасно відміняється адміністративна відповідальність за дорожньо-транспортні події, в яких пошкоджені тільки застраховані транспортні засоби.
За словами заступника начальника Департаменту ДАІ МВС України Сергія Будника, аналіз дорожньо-транспортних подій в Україні свідчить, що ДТП, в яких загинули або травмовані люди, складають не більше 20% від загальної кількості дорожньо-транспортних подій. Так, минулого року сталося 229,5 тис. ДТП, при цьому з потерпілими зафіксовано 37 тис. ДТП, що складає 16% від загальної їх кількості. В той же час кількість дорожньо-транспортних подій за участю застрахованих транспортних засобів складає більше 34%, або кожне третє ДТП.
Законодавством України встановлено, що матеріали усіх дорожньо-транспортних подій оформляються органами внутрішніх справ. З урахуванням існуючого стану аварійності і кількості працівників міліції, які задіяні для оформлення ДТП, щодня виникають ситуації, коли водіям, що потрапили в ДТП, доводиться годинами чекати співробітників ДАІ. Тому логічно було б оформляти дорожньо-транспортні події, в яких не постраждали і не травмовані люди, без участі інспекторів ДАІ, використовуючи повідомлення про ДТП (так званий європротокол).
Сергій Будник також відмітив, що ухвалення цього Закону України відповідає інтересам держави і суспільства, враховує практику європейського законодавства, тому МВС (і Департамент ДАІ МВС України зокрема) підтримують цей законопроект.
Проектом передбачається, що у разі прийняття Закон набуває чинності з 1 січня 2011. Для забезпечення його виконання Кабінету Міністрів України в шестимісячний термін з дня публікації Закону необхідно привести свої нормативно-правові акти у відповідність із Законом, а Моторному (транспортному) бюро України за узгодженням з Державтоінспекцією розробити і затвердити інструкцію по заповненню повідомлення про дорожньо-транспортну подію (європротокол), яка повинна передбачати типові схеми дорожньо-транспортних подій.
PS Страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів регламентоване Законом України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів".
Згідно з пунктом 2.1 Правил дорожнього руху України водій механічного транспортного засобу повинен мати при собі поліс (сертифікат) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортнтх засобів.
Відповідальність за відсутність страхового полісу передбачена Кодексом України про адміністративні правопорушення. Санкцією ст. 126 вказаного кодексу передбачено накладення штрафу від 425 до 850 гривен.